Myšičky
Myšičky nezahálí.
Informace a fotky z každodenních činností dětí ve třídě Myšiček.
Vyletěl si pestrý drak, vyletěl až do oblak
Ke každému správnému podzimu patří správný drak. I když nemáme možnosti draky na zahradě nebo v Sadu Jožky Jabůrkové pouštět, užili jsme si s nimi plno zábavy alespoň ve třídě. Nejprve jsme si společně povídali o tom, co to to ten papírový drak vlastně je, hledali jsme ho na obrázcích a v knížkách, v podzimních číslech časopisů Puntík, Šikulka a Dráček, a zjišťovali jsme, kdo už někdy papírového draka pouštěl. Potom jsme hledali barvičky pro dráčka Barevňáčka, který svoje barvy ztratil, a byl pouze černobílý – dráčkovi jsme pomohli jeho pestré barvičky najít a vrátit je zpět na mašle, a na obličej dráčka. Malovali jsme temperovými barvami, při čemž jsme se učili držet štětec a natírat plochu papíru barvou, dráčka jsme taky zdobili kousky natrhaného papíru, dodělávali jsme mu obličej. Při tom jsme si procvičovali názvy základních a doplňkových barev, a to nejen v češtině, ale také v angličtině. Navazovali jsme drakovi na ocas jeho ztracené mašličky, čímž jsme si vyzkoušeli, jak se dělá uzel. Na dračí ocásky jsme také pokládali ozdoby různých geometrických tvarů, učily jsme se tyto tvary pojmenovat, ale také třeba nakreslit, vytvořit z kaštanů nebo vymodelovat z plastelíny.
Naše logochvilky - září
S dětmi pravidelně každý den procvičujeme pusinku - individuálně s každým dítětem zvlášť, a také všichni společně dohromady. V září jsme procvičovali oromotoriku s dráčkem Barevňáčkem, bublali jsme do vody " v jezírku", brčkem jsme přenášeli barevné papoušky, učili jsme se správné technice dýchání. Také pravidelně procvičujeme ouška, aby dobře slyšely hlásky - nasloucháme zvukům okolo nás, učíme se rytmická říkadla a jednoduché básničky, hrajeme si s hudbou - učíme se rozlišovat hluboké a vysoké tóny na klavíru ( sluchem poznáváme ptáčka a medvěda), hádáme, zda medvěd bručí stejně nebo jinak. Tím vším rozvíjíme naše komunikační a řečové dovednosti.
Koukejte se, dívejte se, co se děje v našem lese
Během tohoto tématu, který byl motivován pohádkou O Smolíčkovi jsme se učili, jaké stromy máme v lese, poznávali jsme rozdíl mezi jehličnatým stromem a listnatým. Zjistili jsme jaká zvířata žijí v lese. Smolíček nám ukázal, co se může stát, když nebudeme poslouchat. Snažili jsme se pochopit své emoce, proč jsme někdy smutní, nazlobení, znudění a jindy zase veselí a rozpustilí. Taky, že existují nejen hodní lidé, ale i zlí, stejně jako v pohádce, kdy byl jelen hodný, Jeskyňky zlé a Smolíček neposlušný. Pracovali jsme s přírodninami, postavili jsme jeden les z přírodnin a druhý jsme si společně namalovali, postavili chaloupku pro Smolíčka s jelenem a Smolíčka jsme si vyskládali z kaštanů.
Objevujeme svět - co je uvnitř kaštanu?
Během prvních dvou týdnů jsme toho ve školce už hodně zažili – ráno si hrajeme s množstvím hraček, v pohybových chvilkách si protahujeme tělo – zatím nám počasí přálo, a tak jsme si každé ráno chodili zacvičit na naši školní zahradu. Dopoledne se věnujeme činnostem u stolečku, nebo na koberci v herně – jedna z činností se nám sama nabídla při pobytu venku. V Sadu Jožky Jabůrkové pod velkým stromem děti našly první spadané kaštany. Některé z nich byly ještě schované v pichlavé slupce - a děti zajímalo, co je uvnitř. Kaštany jsme proto vzali do školky, a tam jsme zjistili nejen, co se schovává v kaštanové slupce, ale také v kaštanu samotném, když se kaštan oloupe. Pod hnědou slupkou jsme objevili malinký klíček - stejný, jako měly na jaře klíčící fazole. Zjistili jsme, k čemu klíček slouží, a že kdybychom jej zahrabali do země, vyrostl by z malého kaštanu velký strom. Tím jsme si rozšířili naše znalosti o přírodě, a o světě okolo nás.
Já, a moji kamarádi
První dny ve školce jsou za námi. Už víme, jak to ve školce chodí, navzájem se všichni poznáváme, učíme se navzájem oslovovat se jmény, seznamujeme se s třídními pravidly. Také si hodně hrajeme, a pomalu se zapojujeme do činností, které pro nás připravily paní učitelky. Zatím ještě děláme mnoho věcí všichni společně, postupně se ale budeme učit spolupracovat s ostatními dětmi v menších skupinkách.
Cvičíme na školní zahradě
Počasí nám zatím přeje, a tak jsme s dětmi co nejvíce venku. Venku probíhají i naše ranní pohybové chvilky – školní zahrada nám nabízí spoustu možností pohybu, běháme, skáčeme, zdoláváme různé překážky v terénu, v tomto týdnu jsme se naučily např. vyběhnout a seběhnout malý kopeček, přelézt lavičku, vylézt na provazový žebřík, běhat slalomem mezi kužely. Tím rozvíjíme hrubou motoriku, obratnost a pohybové dovednosti.
První dny ve školce
Léto pomalu končí, a my jsme se po prázdninách opět sešli v naší třídě myšiček. V prvních dnech si převážně hrajeme, a postupně se seznamujeme s tím, jak to ve školce chodí, a co nás v ní všechno čeká. Poznáváme nové paní učitelky, kamarády, objevujeme nové hračky ve třídě. Počasí nám zatím přeje, a tak jsme hodně venku – na školní zahradě, nebo v přilehlém Sadu Jožky Jabůrkové. Už se těšíme, co všechno ve školce zažijeme.