Medvídci

Medvídci nejsou lenoši.

Informace a fotky z každodenních činností dětí ve třídě Medvídků.

Zvířátka v lese

Během tohoto tématu jsme nakoukli za zvířátky do lesa. Navázali jsme na výlet, kde se děti poprvé  seznámily s obyvateli Bělského lesa ( lesní školka - bažanti, ptáci atd.).Učili jsme se zvířata správně pojmenovat,  napodobit jejich pohyb a zvuky. Třídy se  také proměnily v ateliér a vznikly krásné výrobky soviček, jelenů, lišek , medvědů. Povídali jsme si, čím se zvířátka živí a jak přezimují. Pracovali jsme s didaktickými obrázky lesních zvířátek,  encyklopedií a Albi knihou "Zvířátka v lese".  Aby se každému zvířátku  v lese pěkně bydlelo, měly děti možnost společně postavit domeček. Vzniklo tak mnoho útulných domečků, kde našlo domov plyšové zvířátko. Prostřednictvím pohádky "Boudo, budko, kdo v tobě bydli" děti poznávaly, která zvířátka bydlí v lese, jak se jmenují a děj si také zahrály v pohádkových čepičkách zvířátek . Toto téma děti velmi bavilo a i nadále  budeme pokračovat v četbě pohádek, kde v hlavní roli budou zvířátka.

Podzim přišel k nám

Ani jsme se nenadáli a už tady máme podzim. Celým tématem nás prováděli dráčci, kteří patří mezi znaky podzimu a děti si s nimi užili spoustu legrace. S dráčky si zahrály nejednu hru a procvičily tím koordinaci, prostorovou orientaci i geometrické tvary. Jeden z dalších hlavních znaků podzimu jsou přírodniny, které nesměli v naší školce chybět. Přírodniny děti poznávaly podle hmatu, rozvíjely předmatematické představy nebo se s nimi, v rámci relaxace, masírovaly. Na školní zahradě děti vždycky utíkaly pro kyblík a s radosti spadané kaštany sbíraly, protože dobře ví, že kaštany budou sloužit jako potrava pro zvířata na zimu. Co vše děti zajímavého prožily se můžete podívat v albech, i v jiných kategoriích. 

Zdravé ovoce a zelenina

Poslední dva týdny jsme si povídali o tom, co vše najdeme na zahradě a na poli. Rozvíjeli jsme povědomí o známých a, pro děti, méně známých druzích ovoce a zeleniny. Ovoce a zeleninu jsme si osahali, poznali jejich skutečnou velikost a také chuť. V rámci tématu jsme si připravili i výborný jablečný závin. Děti si závin připravily od samotného začátku. Jablíčka připravily, rozválely těsto, připravená jablíčka pokládaly na těsto, posypaly skořicí a paní učitelka závin zamotala. Jde vidět, že některé děti doma v kuchyni pomáhají, tyto aktivity je baví a moc si pochutnaly.

Všichni jsme kamarádi

Tento týden jsme si ve školce povídali o správném chování mezi kamarády, upevňovali vzájemné vztahy a tvořili třídní pravidla . Děti procvičovaly svá jména při pohybových a smyslových hrách ,modelovaly kamarády z plastelíny, vyzkoušely si práci ve skupince, kde si  vzájemně pomáhaly a domlouvaly na plnění úkolu. Společné hry děti provázely nejen ve třídě, ale i při pobytu venku. Radostné chvíle naši kamarádi také prožívaly při tanci či oslavě narozenin .

První dny ve školce  - adaptace.

První dva týdny ve školce proběhl ve znamení seznamování s novými dětmi, učitelkami  a zvykání si na nové prostředí. Vysvětlili jsme si základní pravidla, které se budeme snažit dodržovat nejen ve třídě, ale i během pobytu venku. Hráli jsme různé seznamovací hry, abychom poznali své kamarády , jejich jména a značky. Většinou nám počasí přálo, proto jsme vyrazili na školní zahradu, kde bylo krásně a my si užívali sluníčko, her a průlezek. Jak dny plynuly, tak si děti zvykly nejen na režim a prostředí MŠ, ale i na nové kamarády. Přišly na to, že  je ve školce vlastně zábava a slziček tak na dětských tváří ubývalo. Těšíme se na další dny plné zábavy, tvoření a zajímavých aktivit.