Broučci celý den pracují.
Informace a fotky z každodenních činností dětí ve třídě Broučků.
Velikonoce - svátky jara
Měsíc duben byl ve znamení očekávaných velikonočních svátků . Povídali jsme si o zvycích a tradicích, učily se velikonoční koledy a nechybělo ani pečení beránka . Děti vyráběly zápichy, malovaly vajíčka, modelovaly a zdobily z plastelíny. Tvořily jarní květiny z barevných drátků, pracovaly s grafomotorickými listy a plnily velikonoční úkoly na interaktivní tabuli. Velkou radost děti měly ze společného tvoření a zdobení velikonočního keře. Také velikonoční stezka nesměla chybět, děti pilně plnily úkoly a sbíraly vajíčka pro velikonočního zajíčka a slepičku. Velkou odměnou byl sladký beránek, který se dětem schoval v prostorách zahrady a kterého děti bez větších problémů našly.
Jaro se probouzí
Příroda se pomalu probouzí a my si tak vyprávěli, jaké roční období nás čeká, co vše se v přírodě postupně změní . Prohlíželi jsme si s dětmi obrázky jarních květin (encyklopedie, leporela, časopisy), povídali si s o tom, která květina kvete nejdříve, co potřebují květiny k tomu, aby vyrostly (půda, slunce, voda, vzduch), co květinám škodí . Zasadili si semínka bylin a pozorovali, co se stane, když budeme pravidelně zeminu zalévat. Jaro jsme šli hledat také při na vycházce a všímali si tak změn v přírodě – zpěv ptáků, první zelenou travičku, pupeny na větvích, sněženky a jiné květiny. Vše si děti zkusily také vyfotit pomocí I- padu. Jaro jsme tedy uvítali s radostí a moc se těšíme na sluníčko a krásné jarní dny.
Povolání - Ukaž, co umíš
V začátku měsíce března se děti seznamovaly s různými profesemi. Povídali jsme si a hledali odpovědi na otázky typu: ,,Kde pracují rodiče?“,,Proč chodí do práce?“,,Čím budu, až budu velký?“ Formou námětových, pohybových, didaktických her si děti vyzkoušely práci švadleny, kominíků, doktorů, číšníků, kuchařů a mnoho jiných. Poznávaly jednotlivé profese podle obrázků, přiřazovaly nástroje a pomůcky k jednotlivým profesím. Nejvíce děti zaujaly hry na zahradníky, fotografy, cukráře, kdy si prožitkových učením profese vyzkoušely.
Pohádkový čas
Zábavným a očekávaným tématem v měsíci únor byl pro děti Pohádkový karneval. Než nastalo pohádkové dopoledne, tak jsme si povídali o oblíbených pohádkách a některé známé české pohádky si zkusili zdramatizovat. Největší úspěch měla pohádka ,, Perníková chaloupka " . Děti si společnými silami vyrobily chaloupku, převlékly do kostýmů a divadlo mohlo začít. Velcí předškoláci sestavovali obrázky podle děje pohádky a zkusili si pohádku nakreslit. Před odpoledním odpočinkem se děti vždy těšily na poslech čtené pohádky od paní učitelky. Veselý pohádkový karneval se uskutečnil 27.2 v prostorách naší MŠ, které se proměnily v pohádkové komnaty. Děti se převlékly do kostýmů a plnily zábavné disciplíny. Při plnění úkolů děti prokázaly svou odvahu, obratnost, smysl pro legraci. Odměnou jim pak byla královská hostina (dobroty) a hezký pocit z prožitého pohádkového dne.
Zimní sporty
Únor nám začal ve znamení zimních sportů. Pracovali jsme s tematickými obrázky, na interaktivní tabuli jsme zhlédli ukázky zimních sportů a starší děti plnily úkoly se sportovní tématikou ( přiřazování písmen, umístění lyžařů na vlek podle zadání aj.). Ve skupince kamarádů jsme stavěli z kostek sportoviště. Po zjištění, že máme mezi sebou skvělé hokejisty, jsme si s hokejkou a pukem zastříleli do branky. Trénovali jsme rychlost a obratnost při pohybových hrách ve třídě i v herně za použití papírových sněhových koulí, bílých prostěradel a papírů. Mohli jsme si tak vyzkoušet lyžování, sáňkování i v prostorách naší MŠ.
Čarování paní zimy, zvířátka v zimě
V tomto tématu se děti učily pojmenovat charakteristické znaky zimního počasí, pozorovaly zimní přírodu a život v ní. Děti si vyzkoušely rozmanité pokusy: zkoumaly vlastnosti ledu, působení tepla a soli na led, prováděly pokus s inkoustem a zmizíkem, kde pozorovaly, jak zmizík odhaluje obrázek, zapouštěly zimní barvy do vody, zkoumaly sníh, led a kapky vody pomocí mikroskopu. Aktivity byly opravdu pestré: děti skládaly puzzle k tématu, řadily obrázky podle velikosti, ve skupinových aktivitách se děti učily spolupracovat a vznikly tak zajímavé stavby - ledového království, domečky pro zvířátka. Největší zábavou byly pohybové aktivity, dovádění ve sněhu, bobování , stavění sněhuláka .
Vánoce, Vánoce přicházejí
Přípravy na Vánoce se dotýkají každého z nás a v naší školce tomu nebylo jinak. S dětmi jsme si celý adventní čas náležitě užili. Vánoční stromeček jsme si společně ozdobili. Během doby čekání na Ježíška jsme vyráběli různé ozdobičky, dárečky pro rodiče a vánoční přáníčka. Zpívali jsme vánoční koledy, říkali si básničky a ochutnávali cukroví. V den příchodu Ježíška byly děti natěšené a zároveň trochu nejisté. Když však zazvonil zvoneček, rozsvítil se úsměv na všech dětských tvářích. Ježíšek přinesl dárečky jak do třídy Medvídků, tak i Broučků. Nadílka byla opravdu bohatá. Děti měly z dárků velikou radost, postupně dárečky s dopomocí paní učitelky rozbalovaly. Tyto dny jsme se také seznamovaly s vánočními zvyky a tradicemi. S dětmi jsme si o nich nejprve povídali a pak i některé z nich vyzkoušeli. Rozkrajovali jsme si jablíčka, házeli bačkorou, vyráběli svícínky z jablíček.
Lidské tělo a zdraví
Téma " Lidské tělo, zdraví a já. Toto téma nás provázelo skoro celý měsíc. Povídaly jsme si o lidském těle, zahrály smyslové hry, prohlížely jsme si encyklopedie o lidském těle, seznámily se s potravinami, které jsou pro naše tělo prospěšné a které ne, upevňovaly základy hygienických návyků. Aktivity byly opravdu pestré, jak už tvořivé, vzdělávací, pohybové – hudební či logopedické. Věříme, že pro většinu dětí bylo téma zajímavé a poučné.
Zvířátka v lese
Během tohoto tématu jsme nakoukli za zvířátky do lesa. Navázali jsme na výlet, kde se děti poprvé seznámily s obyvateli Bělského lesa ( lesní školka - bažanti, ptáci atd.).Učili jsme se zvířata správně pojmenovat, napodobit jejich pohyb a zvuky. Třídy se také proměnily v ateliér a vznikly krásné výrobky soviček, jelenů, ježků, lišek , medvědů. Povídali jsme si, čím se zvířátka živí a jak přezimují. Pracovali jsme s didaktickými obrázky lesních zvířátek, encyklopedií a Albi knihou "Zvířátka v lese". Aby se každému zvířátku v lese pěkně bydlelo, měly děti možnost společně postavit domeček. Vzniklo tak mnoho útulných domečků, kde našlo domov plyšové zvířátko. Prostřednictvím pohádky "Boudo, budko, kdo v tobě bydli" děti poznávaly, která zvířátka bydlí v lese, jak se jmenují a děj si také zahrály v pohádkových čepičkách . Toto téma děti velmi bavilo a i nadále budeme pokračovat v četbě pohádek, kde v hlavní roli budou zvířátka.
Podzim přišel k nám
Ani jsme se nenadáli a už tady máme podzim. Celým tématem nás prováděli dráčci, kteří patří mezi znaky podzimu a děti si s nimi užili spoustu legrace. S dráčky si zahrály nejednu hru a procvičily tím koordinaci, prostorovou orientaci i geometrické tvary. Jeden z dalších hlavních znaků podzimu jsou přírodniny, které nesměli v naší školce chybět. Přírodniny děti poznávaly podle hmatu, rozvíjely předmatematické představy nebo se s nimi, v rámci relaxace, masírovaly. Na školní zahradě děti vždycky utíkaly pro kyblík a s radosti spadané kaštany sbíraly, protože dobře ví, že kaštany budou sloužit jako potrava pro zvířata na zimu. Co vše děti zajímavého prožily se můžete podívat v albech, i v jiných kategoriích.
Zdravé ovoce a zelenina
Poslední dva týdny jsme si povídali o tom, co vše najdeme na zahradě a na poli. Rozvíjeli jsme povědomí o známých a, pro děti, méně známých druzích ovoce a zeleniny. Ovoce a zeleninu jsme si osahali, poznali jejich skutečnou velikost a také chuť. V rámci tématu jsme si připravili i výborný jablečný závin. Děti si závin připravily od samotného začátku. Jablíčka připravily, rozválely těsto, připravená jablíčka pokládaly na těsto, posypaly skořicí a paní učitelka závin zamotala. Jde vidět, že některé děti doma v kuchyni pomáhají, tyto aktivity je baví a moc si pochutnaly.
Všichni jsme kamarádi
Tento týden jsme si ve školce povídali o správném chování mezi kamarády, upevňovali vzájemné vztahy a tvořili třídní pravidla . Děti procvičovaly svá jména při pohybových a smyslových hrách ,modelovaly kamarády z plastelíny, vyzkoušely si práci ve skupince, kde si vzájemně pomáhaly a domlouvaly na plnění úkolu. Společné hry děti provázely nejen ve třídě, ale i při pobytu venku. Radostné chvíle naši kamarádi také prožívaly při tanci či oslavě narozenin .
První dny ve školce - adaptace
První dva týdny ve školce proběhl ve znamení seznamování s novými dětmi, učitelkami a zvykání si na nové prostředí. Vysvětlili jsme si základní pravidla, které se budeme snažit dodržovat nejen ve třídě, ale i během pobytu venku. Hráli jsme různé seznamovací hry, abychom poznali své kamarády , jejich jména a značky. Většinou nám počasí přálo, proto jsme vyrazili na školní zahradu, kde bylo krásně a my si užívali sluníčko, her a průlezek. Jak dny plynuly, tak si děti zvykly nejen na režim a prostředí MŠ, ale i na nové kamarády. Přišly na to, že je ve školce vlastně zábava a slziček tak na dětských tváří ubývalo. Těšíme se na další dny plné zábavy, tvoření a zajímavých aktivit.