... třeba z oslav narozenin dětí, pokusů a objevů, Zpívánek, Metody dobrého startu....
Grafomotorika, mladší děti - podzimní počasí
Mladší děti se dnes věnovaly činnostem na téma "podzimní počasí". Povídaly si o větru a dešti, pozorovaly počasí venku, a rozšiřovaly si slovní zásobu o pojmy spojené s podzimem. Seznámily se také s částmi ruky – pojmenovaly si prsty, naučily se rozlišovat palec a ukazováček, a při různých hrách je aktivně zapojovaly. Pomocí motorických kleští vybíraly modré plstěné kuličky a pokládaly je vedle deštníku, čímž rozvíjely jemnou motoriku, úchop i soustředění. Napodobovaly padající déšť a foukající vítr, a na velkém archu papíru formátu A2 si zkusily grafomotorické cvičení „Vítr fouká“ – volnou linku pro uvolnění ruky při správném sedu u stolu. Nově se také učily básničku „Ťuká, ťuká deštík“, kterou doprovázely pohyby rukou, aby si lépe zapamatovaly text i rytmus řeči. Na závěr si děti vytvořily barevný deštník pomocí obtisků prstových barev – procvičily si tak koordinaci oko–ruka, jemnou motoriku i poznávání barev.
Grafomotorika - mladší děti, první hraní s prsty
Zatímco předškolní děti se věnovaly Metodě dobrého startu, mladší děti se zaměřily na rozvoj grafomotoriky a jemné motoriky.Nejprve jsme si společně uvědomili, jak důležité jsou naše ruce a prsty. Zjistili jsme, že máme dvě ruce a na každé pět prstů.V rámci hravých aktivit jsme všechny prsty „probouzeli“ – jemně je rozhýbávali, ohýbali, natahovali a hýčkali, aby se nám do práce lépe zapojily.Poté jsme si zahráli na podzimní pomocníčky. Děti dostaly speciální tlapky a jejich úkolem bylo přenášet malé podzimní „broučky“ na louku – cvičily tak přesnost, soustředění i špetkový úchop. Závěrem jsme se pustili do uvolňování ruky na velkém archu papíru. V motivaci jsme si představovali, že fouká vítr, který si pohrává s listy a trávou. Pohybem celé paže jsme kreslili volné linie, vlny a kroužky – každý podle toho, jak silně „vítr foukal“.
Objevujeme přírodu s Myškou Maruškou
V rámci povídání o podzimu se děti ze třídy Myšek vydaly s Myškou Maruškou na objevnou cestu do říše přírody. Seznámily se s živými hlemýždi a malými žížalími miminky, která je nadchla svým pomalým, ale zajímavým pohybem. Všechny malé objevitele fascinovalo, jak se tělíčka těchto tvorů pohybují, natahují a skrývají. Děti je pozorovaly v krabici a pomocí mikroskopu si mohly zblízka prohlédnout jejich jemné detaily. Zvídavost, nadšení a respekt k živé přírodě se staly hlavními průvodci tohoto podzimního bádání.
Alex slaví narozeniny
Ve třídě Myšáků jsme oslavili narozeniny našeho nového kamaráda Alexe. Děti mu společně popřály mnoho krásných zážitků a Alex pro všechny připravil perníčky, které si s chutí vychutnali. Přestože je u nás Alex teprve krátce a je ještě malý, velmi rychle si získal srdce svých spolužáků. Oslava proběhla v přátelské atmosféře a byla hezkým začátkem jeho dní mezi Myšáky.
Magdička slaví narozeniny
Hned první školkový den, 1. září, jsme ve třídě Myšáků oslavili narozeniny naší kamarádky Magdičky. Děti jí popřály, předaly vlastní obrázky a společně jsme z nich vytvořili krásnou narozeninovou knihu na památku. Magdička nám na oplátku přinesla sladkou odměnu v podobě bonbonků. Byla to milá a veselá oslava, která udělala radost celé třídě.
Naše kamarádka Myška Maruška se dětem svěřila, že má moc ráda zahradničení. Hned se ukázalo, že některé děti také doma s rodiči pečují o zahrádku, a tak společně přišly s nápadem, že by si chtěly něco vypěstovat i ve školce. Děti se rozhodly pro okurky a salát. Dozvěděly se, že tato zelenina se sice obvykle sází na jaře, ale protože jsme zvědaví a rádi zkoušíme nové věci, pustili jsme se do pokusného pěstování i na podzim. Aby měly rostliny větší šanci vyrůst, zasadily jsme už větší sazeničky.Děti si samy připravily květináče s hlínou, zalily rostlinky a těší se, že budou společně pozorovat, co se s nimi bude dít. Z malé činnosti se tak stalo velké dobrodružství, ve kterém si děti vyzkoušely roli malých zahradníků.