U Myšáků se pořád něco děje.
Informace a fotky z každodenních činností dětí ve třídě Myšáci.
Advent s myškou Maruškou
První adventní týden „Čekání na Mikuláše“ si děti užily spoustu zábavy při přípravách na svátek. Vyráběly řetězy, stavěly peklo, procházely překážkovou dráhu s pytlem a tvořily čerty a anděly. Týden vyvrcholil Čertím rejem – zábavným dopolednem v kostýmech plném tance, zpěvu a plnění úkolů. A samozřejmě nechyběla ani tradiční mikulášská nadílka!
Jak být zdravý s Myškou Maruškou
V naší školce jsme si po tři týdny povídali o tom, jak se starat o své zdraví, a celým tématem nás provázela Myška Maruška. V prvním týdnu jsme se věnovali lidskému tělu. Děti kreslily postavy, zkoušely si obtisk dlaní pomocí barev, lepily bacily a společně objevovaly, co se nachází uvnitř našeho těla a co nás dělá zdravými. Druhý týden jsme poznávali části lidského těla a smysly. Hráli jsme smyslové hry, učili jsme se správně čistit zuby a pojmenovávali jednotlivé části těla. Děti si vyzkoušely, jaké to je „poznávat svět všemi smysly“. Celou dobu nás provázela radost, zvídavost a především chuť dozvědět se, jak být zdravý.
Podzimní čtení s myškou Maruškou
Tento týden nás provázela myška Maruška a každý den nám přinesla nový příběh. Nejprve jsme se věnovali tématu „Dušičky“ – děti vyráběly světýlka, hrály pohybové hry a pracovaly s příběhem. Poté přišla akce „Čtení není nuda“ (více ve fotogalerii akcí). Dalším tématem byl svatý Martin – vyráběli jsme podkovičky, třídili barvy a zkoušeli jednoduché řady. Týden jsme zakončili divadlem o svatém Martinovi, které si společně zahrály děti a paní učitelky.
Myška Maruška se strašidel nebojí
Na školní zahradě si děti postavily nádherný hrad z listí. Když ho viděla jejich plyšová kamarádka Myška Maruška, moc se jí líbil a zatoužila po vlastním hradě. Jenže hrad z listí jsme na koberec ve třídě dát nemohli, a tak začalo velké přemýšlení – jaký jiný hrad bychom mohli Myšce postavit? Nakonec děti přišly s nápadem – strašidelný hrad! Celý týden jsme si povídali o tom, jak vypadaly hrady dříve, kdo v nich žil, i o tom, že strašidla existují jen v pohádkách a fantazii, kde mohou být vlastně docela zábavná. Děti pak společně vyráběly velký hrad z papíru, zdobily ho, domýšlely jeho věže, okna a brány. Když byl hotový, vydaly se ho prozkoumat pomocí světelné louče – hledaly tajemné kouty, objevovaly ukrytá zákoutí a představovaly si, kdo v nich asi bydlí.Z obyčejného týdne se tak stalo malé dobrodružství plné fantazie, světel a pohádkových zážitků, které si děti i Myška Maruška užily naplno.
Podzimní sklizeň myšky Marušky
Celý týden nás ve třídě provázela myška Maruška. Společně jsme si připomněli, že podzimní sklizeň už je za námi a že příroda nám letos nadělila spoustu dobrot. Děti vyprávěly, jaké ovoce a zeleninu jsme na podzim sklidili – jablíčka, hrušky, švestky, dýně, brambory i mrkev. Povídaly si také o tom, komu doma pomáhaly a jaké dobroty z úrody připravily. V dalších dnech se proměnily v malé ochutnávače. Poslepu poznávaly ovoce podle chuti a vůně – a nechybělo ani veselé tipování, jestli mají v puse jablko nebo hrušku. Vyrobily si misku na ovoce s vlastním ubrusem a do ní vymodelovaly ovoce z plastelíny, malovaly a lepily podzimní ovoce, takže naše třída teď hraje všemi barvami podzimu. Týden s myškou Maruškou byl veselý, voňavý a plný tvoření. Děti si připomněly, co nám podzim přinesl, a už se těší, jak si na těchto dobrotách v zimě pochutnají
Podzim s myškou Maruškou
Tento týden jsme si s dětmi povídali o podzimu a změnách, které v přírodě nastávají. Pomocí obrázků jsme poznávali a třídili hlavní znaky všech čtyř ročních období. Společně jsme také pracovali s Bee Bot– děti mu pomáhaly najít cestu mezi obrázky typickými pro jednotlivá období. V tvořivé části týdne jsme si vyrobili vlastní draky a pozorovali, jak se podzimní vítr hodí právě pro jejich pouštění. Nechyběla ani výtvarná práce – děti si zkusily vytvořit podzimní déšť a povídaly si o různých typech počasí, které nás na podzim může potkat. Byl to týden plný barev, tvoření a objevování podzimních radostí!
Podzimní zahrádka Myšky Marušky
Myška Maruška pozvala děti na podzimní zahrádku do svého domečku, kde jim představila své kamarády – broučky. Děti poznávaly různé druhy broučků, ale i další hmyz, objevily svět šneků a žížal. Dozvěděly se, jak se broučci chystají na zimu a kde v přírodě přespávají. Společně pro broučka Pepu vyrobily domeček, aby měl přes zimu teplo a bezpečí. Povídaly si také o tom, co mají broučci rádi k snídani, a porovnávaly to s tím, co jedí ony doma. Seznamovaly se s ročním obdobím podzim, poznávaly jeho znaky a zatančily si podzimní taneček se šátky. Venku i ve třídě si hrály s listím, pozorovaly jeho barvy a tvar, a s radostí prožívaly atmosféru podzimní přírody.
Tento týden nás provázela naše kamarádka Myška Maruška. Na začátku týdne se jí vůbec nechtělo vstávat z postýlky. Děti proto hledaly způsob, jak ji probudit – zkoušely volat, zpívat, tleskat i jemně ji pohladit. Přitom si povídaly o tom, co pomáhá ráno vstát i jim samotným. Společně jsme se pak zaměřili na to, co děláme ráno a co večer, jak se střídá den a noc a jak k nim patří slunce a měsíc. V hrách a rozhovorech děti poznávaly, co je typické pro den (hraní venku, sluníčko, snídaně) a co pro noc (hvězdy, sny, odpočinek). Postupně také objevovaly dny v týdnu a učily se, že každý den má své jméno a pořadí.Na závěr čekalo na děti velké překvapení. Myška Maruška přinesla kouzelný batoh, ze kterého společně vytahovaly látku s hvězdami, hrající plyšové hvězdy a sluníčko. Týden jsme tak zakončili kouzelnou chvilkou, která dětem připomněla všechno, co se naučily – že den a noc se pravidelně střídají a každý nový den přináší něco krásného.
Myšáci poprvé ve školce
První týden u Myšáků byl hlavně o seznamování a zvykání si na nové prostředí. Děti se postupně poznávaly s novými kamarády, objevovaly denní režim a zkoušely, co všechno se dá ve školce zažít. Velkou oporou jim byla naše třídní kamarádka – myška Maruška, která je provázela hrami i společnými chvilkami. Všichni zvládli první krůčky skvěle a už se těšíme na další společná dobrodružství!
Druhý týden už patřil tvorbě třídních pravidel. Myšáci se společně domluvili, že je důležité udržovat pořádek, chovat se k sobě kamarádsky, dodržovat hygienu a šetřit vodou. Naučili se také, že je potřeba pohybovat se opatrně – třeba jako šneci. Díky těmto pravidlům se naše třída stává místem, kde se všichni cítí dobře a bezpečně.